Week 3 in de smoothiebar

Maandag

De naam van onze smoothiebar is bekend: Happy smoothiebar!🍓🥝🥕🥒🥭🍍 Ook is er een logo ontworpen. Wat een plaatje, hé? Een groepje heeft onder begeleiding van Duco op de gitaar, een reclame liedje bedacht om ons bedrijf te promoten. Wat klinkt het goed, wauw!

Dinsdag

We gaan marktonderzoek doen, zodat we de mening van onze doelgroep waaraan we willen verkopen kunnen achterhalen. Er is een enquête gemaakt voor de midden-bovenbouw (groep 4,6,7 en 8) en ouders. Hierdoor hopen we onze producten zo af te stemmen dat we garantie hebben om zoveel mogelijk smoothies te kunnen verkopen. 

Woensdag

Wederom zijn we de geschiedenis van afvalverwerking ingedoken. Elk groepje kreeg een tekst uit een tijdvak van de geschiedenistijdlijn. Door middel van expert lezen, hebben we de gevonden informatie op een blad geschreven en gedeeld met de rest van de groep. Deze bladen gaan we de komende tijd verder aanvullen met alle informatie die te maken heeft met de geschiedenis van afvalverwerking en wie weet ook nog met andere gebeurtenissen uit de geschiedenis! 

Donderdag

We begonnen de middag met een boekpromotie over de prins van Mocano. De kinderen vonden het maar wat gek dat Max, de prins van Mocano, in de keuken van een gevangenis woonde. Na de boekpromotie hebben we de lekkerste koekjes van Kokkie, de kokkin uit het boek, kunnen proeven. Wat hebben ze goed gesmaakt!

Naast de boekpromotie hebben we de gedicht van de week behandeld. Dit leverde mooie gesprekken op in de klas.

Vrijdag

Op vrijdag hebben we veel werkjes afgemaakt. Verschillende artikelen voor in de krant zijn geschreven. Volgende week hopen we er al een aantal op de website te kunnen plaatsten. 

We hebben kritisch naar een artikel uit de krant gekeken, namelijk naar die van Meghan van de Juice Car. Hoe ziet de lay-out eruit? Waar moeten we aan denken als we straks zelf artikelen gaan publiceren in onze eigen krant?

Verder zijn we lekker bezig geweest met het tekenen van een stuk groente en fruit. Hier gaan ze vanaf volgende week onderzoek naar doen. Waar groeit het? Hoe groeit het? etc. 

 

IMG_1826 IMG_1826
IMG_1848 IMG_1848
IMG_1849 IMG_1849
IMG_1844 IMG_1844
20 20
21 21
22 22
23 23
24 24
25 25
26 26
27 27
28 28
29 29