Week 4 in de smoothiebar

Maandag

Vandaag hebben we alles afgemaakt van vorige week. Er zijn artikel verhalen geschreven voor in de ondernemingskrant en we zijn de themaboeken in gedoken om nog meer te leren over groente/fruit en ondernemen. 

De plus rekenaars zijn al een aantal weken bezig met Rekentijgers. Dit werkboekje zit vol leuke, maar vooral uitdagende rekenopdrachten in waar samen aan wordt gewerkt en dit valt goed in de smaak! 

Dinsdag

De aankomende twee weken is er geen gym vanwege de lammerij op de boerderij van juf Annemarie. Daarom hadden we vandaag extra veel tijd over om aan de slag te gaan in onze smoothiebar. Juf opende de enquête op het bord en wauw! Al 70 reacties🤩 We verwachten in de loop van de week nog meer reacties te ontvangen, maar we hebben wel alvast gekeken naar de huidige resultaten. We hebben de resultaten met elkaar vergeleken, aan de hand hiervan hebben we de ingrediënten die het beste zijn beoordeeld op een rijtje gezet en twee heerlijke smoothies bedacht om te kunnen verkopen.

Maar ja? Hoe komen we aan zoveel groente en fruit? Hoe komen we aan bekers om de smoothie in te kunnen doen. We kwamen op het idee om sponsoren te zoeken en een brief te sturen naar de bedrijven. Door een stappenplan te lezen over “Hoe schrijf je een sponsor aanvraag brief”, is het ons gelukt om een brief te schrijven aan de Jumbo en Action. 

Donderdag

Vandaag hebben we weer naar het gedichtje van de week gekeken. We zijn erachter gekomen dat alles wat we om ons heen zien wel met iets anders verbonden is, zoals de leerlingen horen bij de klas van groep 5. Vervolgens zijn we in de kring gaan zitten en heeft juf voorgedaan hoe je een nieuwskring houdt a.d.h.v. een nieuwsartikel. Er kwamen best veel moeilijke woorden in voor, dus daar hebben we het over gehad. Ook hebben we een filmpje erbij bekeken. Het is de bedoeling dat we dit thema allemaal een nieuwskring gaan houden over een zelf gevonden artikel. Hoe dit in zijn werking gaat is op een blad meegegeven naar huis. Er is ook al een verdeling gemaakt van wie wanneer een nieuwskring gaat houden. Voor de komende weken is dit het huiswerk. Op donderdag hebben we een start gemaakt met het onderzoek doen naar de landbouw van nu, want hoe zaaien en oogsten we eigenlijk? Wat doen we met de oogst? En welke soorten landbouw hebben we eigenlijk. We hebben filmpjes bekeken, een tweetal gesprek gevoerd over een kijkplaat en vervolgens zijn we verschillende teksten ingedoken. Wat een informatie hebben we gevonden zeg! Over 2 weken duiken we de geschiedenis in.

Vrijdag

Er zijn zoveel vragen die we willen onderzoeken, dat we vanaf volgende week gaan werken in themagroepjes. Ieder groepje krijgt een eigen takenlijst. Sommige taken doet ieder groepje en sommige taken verdelen we over de groepjes. Vrijdag hebben we een start gemaakt met het werken in deze groepjes.

IMG_1910 IMG_1910
IMG_1909 IMG_1909
IMG_1908 IMG_1908
30 30
31 31
32 32
33 33
35 35
36 36
37 37