Ons thema is: Samen werken en samen spelen.
We zijn verhuisd en we zitten nu samen met 4 andere scholen in 1 gebouw.
We gaan het hebben over samen spelen en samen werken. Wat doen we samen / wat willen we samen doen/ wat willen we met onze eigen school doen? We gaan werken met plattegronden en gaan speuren door het gebouw. Wat zijn de overeenkomsten tussen de scholen en wat zijn de overeenkomsten tussen de scholen?
We gaan een vriendschapsproject ( vanuit de Vreedzame school)uitvoeren.
We gaan in contact met groep 6/7/8 van de Kompas. We gaan: contact zoeken/ uitwisselen/ op bezoek ( met een delegatie) / we gaan een rondleiding geven / we maken een fototentoonstelling/ filmpje / we gaan een gezamenlijke activiteit uitvoeren/ we gaan onze bevindingen presenteren aan de groep.
Hiernaast gaan we ons verdiepen in de kaart van Europa en in de Europese Unie.
Ook komt de oorlog in Oekraïne aan de orde.
Hier tussendoor loopt ook nog de weerbaarheidstraining : hoe gaan we met elkaar om?
Omdat er kinderen in de loop van het schooljaar vragen hebben gesteld of ze nog een spreekbeurt boekbespreking mogen houden of een werkstuk mogen maken, geef ik ze hiervoor de gelegenheid)
Wel gaan we ons eerst verdiepen in : hoe kies ik een thema/ waar kan ik informatie vinden/wat zijn goede presentatie-tips/ hoe zorg je ervoor dat een werkstuk er mooi en aantrekkelijk uitziet?
De voorbereiding gaan ze vnl. thuis uitvoeren.
De koppeling met het thema : leren van elkaar (samenwerken)
groet, juf Gerda